Povratak

Sve prednosti boravka na otvorenom

Boravak na svježem zraku ima pozitivan utjecaj na cjelokupno psihofizičko stanje organizma

23.11.2020

Sve prednosti boravka na otvorenom

Boravak na svježem zraku ima pozitivan utjecaj na cjelokupno psihofizičko stanje organizma

23.11.2020

"Sve što trebam znati o tome kako treba živjeti, što raditi i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja, nego se krila u pijesku dječjeg igrališta...." Mnogima su dobro poznate rečenice suvremenog američkog pisca Roberta Fulghuma iz njegovog bestselera Sve što trebam znati naučio sam još u vrtiću. U tom često citiranom popisu životnovažnih stvari i zakona prirode nalaze se i neke od epidemioloških mjera o kojima zadnjih mjeseci toliko često slušamo. Boravak na svježem zraku jedna je od njih. Brojne su dobrobiti za organizam koje ćete pri tome steći jer je to jednostavno navika koja vam pomaže da sačuvate zdravlje - fizičko i mentalno. Evo prijedloga nekoliko aktivnosti na otvorenom koje možete jednostavno uklopiti u svoj raspored.

Pješačenje

Ovo je možda najjednostavnija i potpuno besplatna aktivnost s kojom možete početi. Stručnjaci preporučuju da je potrebno napraviti oko deset tisuća koraka dnevno. Ako imate pametni sat ili neku od brojnih aplikacija koje broje korake na mobitelu - probajte uključiti mjerenje svojih koraka u jednom danu. Možda ćete se iznenaditi. I bez nekog posebnog mjerača - ono što trebate slušati je svoje tijelo. Vrlo brzo shvatit ćete da se u danu u kojem ste hodali barem pola sata jednostavno osjećate svježije i bolje.

Brzo hodanje

Osim uobičajenog zagrijavanja i istezanja na početku i na kraju vježbanja - ne treba vam nikakva posebna priprema za brzo hodanje. Ova aktivnost odlično utječe na psihičko i emocionalno stanje organizma. Neka istraživanja kažu da samo tri sata brzog hodanja tjedno smanjuje rizik od srčanog infarkta za čak 30 do 40 posto. Ako tri sata brzog hodanja tjedno rasporedite na svaki dan - dolazite do preporučenih pola sata dnevno.

Nordijsko hodanje

Ova sve popularnija aktivnost primjenjiva je u svakoj životnoj dobi. Za nordijsko hodanje potrebni su vam posebni štapovi preko kojih se u hodanje aktivno uključuju ruke, težina tijela raspoređuje se na četiri točke što omogućuje dulje trajanje aktivnosti. Tehnikom nordijskog hodanja možete duže hodati bez osjećaja umora. Zanimljivo je da nordijsko hodanje uključuje 90% mišića vašeg tijela koji se aktiviraju pravilnom tehnikom uporabe štapova.

Planinarenje

Planinarenje nije obična šetnja i zahtijeva veću organiziranost i pripremu. Teško je provedivo svakodnevno, ali zato postoje vikendi. Hrvatska ima puno dobro označenih i predivnih planinarskih staza. Prije odlaska na neku od njih dobro je proučiti stazu, ponijeti potrebnu opremu. Postoje brojna planinarska društva koja u prosjeku jednom godišnje organiziraju planinarsku školu gdje možete naučiti sve što je potrebno za snalaženje u planinama.

Bez ozbira na koju se aktivnost odlučite ne zaboravite prije odlaska na svjež zrak ponijeti nužnu opremu i zaštiti ruke od UV zraka i štetnih vanjskih utjecaja Kremom za ruke . Na usne nanesite Nikelbalm bogat balzam koji štiti, hrani i njeguje usne, čini ih glatkima i baršunasto mekima. 

Ne postoji neka univerzalna krema za njegu kože zimi. Ipak, možemo preporučiti da njegu započnete NiKEL  Tonikom ruža. Njegu nastavite Bogatom kremom s cvijetom pasiflore, koja je u zimskim mjesecima "kaputić" za vašu kožu jer je štiti od hladnoće i klimatskih promjena, a u ljetnim mjesecima ova je krema "lepeza" za vašu kožu jer je umiruje i čuva je od isušivanja. Prije kreme na svoje lice nanesite 3 kapi Ulja noćurka. Jedanput tjedno svojoj osjetljivoj koži darujte Energizirajuću masku!